Kredi Kartı Kullanım Kılavuzu

Kartınızı doğru kullanmak için;

  • Kartınızla yaptığınız harcamaların toplam gelirlerinizi aşmamasına  özen göstermelisiniz.
  • Çok sayıda kartı takip ve idarede zorlanmamak için, en fazla 2 veya  3 kart kullanmanız daha yararlıdır.
  • Kart borcunuzu kapatmak için başka bir kartınızdan nakit avans  çekmemenizi öneririz.
  • Kredi notunuzun düşmemesi için borcunuzun mutlaka minimum ödemesini yapın. 
  • Bankacılık sektöründen ilk kez kredi kartı alanlar için minimum ödeme oranı, kartın ilk kullanımından itibaren 1 yıl süreyle %40 olarak belirlenmiştir. 1 yıldan sonra uygulanacak minimum ödeme oranları ise, 17 Aralık 2010 tarihinde yürürlüğe giren düzenlemelerle, limite göre değişiklik göstermektedir. Limite göre değişen minimum ödeme oranları ve uygulama tarihleri için tıklayınız.
  • Yasal düzenlemeler uyarınca bir takvim yılı içinde üç defa, dönem borcunuzun %50’sinin altında ödeme yapmanız halinde söz konusu kartınız, borcunuzun tamamının ödenmesine kadar nakit çekime ve limit artışına kapatılır. Kartınızı alışverişlerinizde kullanmaya devam edebilirsiniz.
  • Kart borcunuzu ödeyemediğiniz zaman hemen bankanıza başvurarak size en uygun ödeme seçenekleri üzerinde anlaşabilir, sorunu büyümeden çözümleyebilirsiniz.
  • Kartınızın kredilendirme özelliğinden sadece gerekli olduğu zamanlarda, kısa vadeli ihtiyaçlarınız için faydalanmalısınız. Uzun vadeli, yüksek tutarlı ve somut bir ürün veya hizmet alımına yönelik kredi ihtiyaçlarınız için, tüketici kredilerini terci etmenizi öneririz.
  • Taksitli harcamalarınız sırasında sonraki dönemlerde birikecek harcamalarınızı göz önünde bulundurmalısınız.
  • Ekstrenizin postadaki gecikme nedeniyle elinize geç ulaşması riskine karşı kart borcunuzu; İnternet Şubesi, Paramatikler, Alo Garanti, e-posta ekstre ve SMS gibi yollarla da takip edebilirsiniz.
  • Kullanmakta olduğunuz kredi kartlarına ait ücret ve komisyonlar için Kredi Kartı Üyelik Sözleşmesi’ni ve hesap özetlerini dikkatlice okuyun. Bankamızca uygulanan kredi kartı ücret, faiz ve komisyonlar ile örnek faiz hesaplama yöntemlerine http://www.bddk.org.tr/bankabilgileri/kredibilgileri.aspx adresli web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Güvenliğiniz İçin;

  • Kartınızın kaybolduğunu veya çalındığını fark ettiğinizde Alo Garanti 444 0 333'ü arayarak kartınızın kapatılıp yenilenmesini talep ediniz.

 ·         Adınıza yapılabilecek sahte başvuruların önüne geçebilmek için; kredi kartlarınızla beraber nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport gibi belgeleriniz de çalındı ya da kaybolduysa mutlaka durumu polis ve savcılığa bildirip tutanak tutturmalısınız. 

  • Kartınızın ATM'de alıkonulması veya sıkışması durumunda ŞİFRENİZİ kimseyle paylaşmayınız ve hemen Alo Garanti 444 0 333'ü arayınız. 

·         Kartınız mesai saatleri içinde bankamıza ait bir şubenin ATM’sinde alıkonulduysa ilgili şubeden kartınızı hemen teslim almalısınız. Kartınızın alıkonulduğu ATM şube ATM’si değilse veya şube ATM’sinde mesai saatleri dışında alıkonulduysa, hemen Alo Garanti 444 0 333'ü arayarak kartınızın kapatılıp yenilenmesini talep etmelisiniz.

·         Bankamızı ararken kendi telefonunuzu veya en yakındaki güvenli bir telefonu kullanmalı, böyle bir durumda telefon numarasını mutlaka kendiniz çevirmelisiniz.

·         ATM ekranında özellikle şifre girişi istenen ekranın belirmediği durumlarda şifrenizi tuşlamamalısınız. Şüpheli bir durumla karşılaşmanız halinde derhal Alo Garanti 444 0 333'ü aramalısınız.

·         Yardım bahanesiyle yanınıza gelerek tavsiyelerde bulunan kişilere karşı dikkatli olmalı, şifrenizin bu kişilerce öğrenilmesini engellemelisiniz. (Bu kişilerin, ATM’ye tekrar şifrenizi girmeniz durumunda kartınızın geri verileceği ya da iptal edileceği gibi tavsiyelerine kesinlikle uymamalısınız.)

  • Şifre Bilgilerinizi koruyunuz. 

        ·         Şifrenizi, doğum tarihiniz, nüfus cüzdanı numaranız,1234 gibi ardışık sayılar ya da desteklediğiniz takımın kuruluş yılı gibi kolay tahmin edilebilir bilgilerden seçmemelisiniz.

·         Şifre, kişiye özel bir bilgidir, banka çalışanları dahil hiç kimseyle paylaşmamalısınız.

·         Şifrenizi kartın üzerinde veya cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmamalı, cep telefonunuza kaydetmemelisiniz.

·         Şifrenizi unutmanız halinde Alo Garanti 444 0 333'ü arayarak yeni şifre almalısınız.

·         POS ya da ATM’lerden şifre girişi yaparken şifrenizi kimseye göstermeden girmelisiniz. 


  • Güvenli kart kullanımı için dikkat edilmesi gereken hususlar:

·         Kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodunu, American Express kartlar için ayrıca kartın ön yüzündeki 4 haneli kodu, kartınızın son kullanma tarihini ve şifre bilgilerinizi kimseyle paylaşmamalı, şifrenizi kartın üzerinde veya cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmamalısınız, cep telefonunuza kaydetmemelisiniz.

·         Kartınızı sizin dışınızda kimsenin kullanmasına izin vermemelisiniz.

·         Kartınızı kullanırken satıcıların yaptığı işleme dikkat etmelisiniz; kartınızı işlem yapılmak üzere satıcıya verdiğinizde kart numaranızın not edilmediğinden ya da POS cihazı dışında bir cihazdan geçirilmediğinden emin olmalısınız.

·         Kredi/banka kartınızla POS makinelerinde ödeme yaptıktan sonra kartınızı geri aldığınızdan emin olmalısınız.

·         Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde işyerinin düzenlediği satış belgesini inceleyerek üzerinde yer alan bilgilerin (alışveriş tarihi - kart sahibi - alışveriş tutarı) doğruluğunu kontrol etmelisiniz.

·         Dağıtım firmaları ile teslim edilen kartın ardından kendisini kurye olarak tanıtan kişiye her ne gerekçeyle olursa olsun aldığınız kartı geri vermemelisiniz.

·         İnternet kafe gibi halka açık ve kalabalık yerlerde bulunan bilgisayarlarda, internet aracılığıyla alışveriş yapmanız durumunda kredi kartı bilgilerinizin güvenliği açısından çok dikkatli olmalısınız.

·         Kredi kartı numaranızın başkalarının eline geçmesini önlemelisiniz; kart numaranızın bulunabileceği ekstre, ATM fişi, satış belgesi (slip) gibi belgeleri güvenli bir yerde muhafaza etmeli, ihtiyacınız kalmadığında mutlaka üzerindeki numaraları okunamayacak hale gelecek şekilde imha etmelisiniz. Sadece buruşturup çöpe atacağınız bir belge kötü niyetli kişilerce elde edilerek kullanılabilir. 

  • Telefonla aranılarak kartınızın son kullanma tarihi, arka yüzündeki güvenlik numarası ve şifreniz gibi bilgiler isteniyorsa, KESİNLİKLE PAYLAŞMAYINIZ. 

·         Bankalar, müşterilerini telefon ile arayarak ya da başka kanallardan ulaşarak kartın son kullanma tarihi, arka yüzündeki güvenlik numarası, şifre gibi kişiye özel bilgilerinizi talep etmezler, bankadan aradığını söyleyerek bilgi talebinde bulunan kişilere itibar etmemeli, bilgilerinizi bu kişilerle paylaşmamalısınız.

·         İnternet üzerinden yapılan işlemlerin güvenliğini sağlamak üzere telefonunuza gönderilen 3D Secure işlem doğrulama şifrenizi kimse ile paylaşmamalısınız. 3D Secure işlem şifresi sadece işlem anında ekranda açılan 3D Secure işlem penceresine girilmelidir.

-         3D Secure işlem doğrulama mesajı, kartınızın kullanıldığı işyeri bilgisi ve tutar bilgisini de içermektedir. Bu bilgileri mutlaka kontrol etmelisiniz. 


Kredi Kartı İşlem İtirazı Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Ekstrenizde veya dönem içi işlemlerinizde hatırlayamadığınız işlemler varsa:

·         İşlem tarihi ve saatinde nerede olduğunuzu hatırlamaya çalışınız.

·         İşyerlerinin ticari isimleri ile tabela isimleri farklı olabilmektedir. İlgili tarihe ait pos slip kopyalarınızı ve fiş/faturalarınızı kontrol ediniz.

·         Bunlara rağmen işlemi hatırlayamadıysanız Alo Garanti 444 0 333’ü arayınız.

 

Size ait olmadığını düşündüğünüz veya sorunlu işlemler ile ilgili yapmanız gerekenler:

 

1.  Aşağıdaki durumlardan biri veya birkaçını yaşadığınızda Bankamıza işlem itirazında bulunmalısınız:

·         İşlemin sizin tarafınızdan yapılmamış olduğunu düşündüğünüzde,

·         İşlem tutarı olması gerekenden farklı ise,

·         İşlem tutarı kartınıza birden fazla kez yansımışsa,

·         İşyeri ürün veya hizmeti eksik sunmuş veya hiç sunmamışsa,

·         İşyerinin sunduğu ürün veya hizmet nitelikleri taahhüt ettiği niteliklerde değil ise,

·         İşyerinin işlemi iptal/iade etmesi gerekirken iptal/iade tutarını kartınızda göremiyorsanız,

·         Ödemeyi nakit veya başka bir kart gibi farklı bir yolla yaptığınız halde işlem kartınızda görünüyorsa,

·         ATM’den nakit çekerken paranız eksik ödenmiş veya hiç çekemediğiniz halde kartınızda çekilmiş olarak görünüyorsa

2. İşlem itirazında bulunurken dikkat etmeniz gerekenler:

·         Kartınızda size ait olmayan bir işlem varsa öncelikli olarak Alo Garanti 444 0 333’ü arayarak güvenliğiniz için       kartınızın kapatılıp yenilenmesini talep etmelisiniz.

·         Üyesi bulunduğumuz uluslararası kredi kartı kuruluşları kurallarına göre işlem itirazlarının belli bir süre içinde     gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle itirazınızı işlemin yer aldığı ekstrenin son ödeme tarihi geçmeden iletmeniz, itirazınızın “geç itiraz” kapsamında işleme alınmamasının önüne geçecektir.

·         Uluslararası harcama itirazı kuralları gereği sözel beyan ile işlem yapılamamaktadır.  İtirazınızı  Garanti Internet’ten Kartlar menüsü altında Kart İtirazı adımı altından yapabilir, ya da Kredi Kartı Harcama/Nakit Avans İtiraz Formu’nu eksiksiz bir şekilde doldurup imzalayarak harcamaitirazi@garanti.com.tr  e-posta adresine iletebilirsiniz.

·         İtiraz Formu örneğine www.garanti.com.tr, internet sitelerimiz ve şubelerimizden ulaşabilirsiniz.

·         Forma ulaşamamanız durumunda, işlem detayları ve itiraz nedenini içeren imzalı dilekçeniz ile de başvurabilirsiniz.

·         İtiraz formunda veya dilekçenizde kart no, işlem tarihi, işyeri adı, işlem tutarı ve itiraz nedeni açıkça belirtilmelidir.

·         İtiraz Formuna/Dilekçeye itiraz nedenine göre destekleyici belgeler eklenmelidir. (Örneğin işlemin iptal slibi, iade slibi veya tutar farklı ise işlem slibi İtiraz Formu/Dilekçe ekinde gönderilmelidir.)

·         İtiraz Formunda/Dilekçesinde kart sahibi adı-soyadı ve imzası bulunmalıdır.

·         Ek kart harcamalarına ait itirazlarda, İtiraz Formunda/Dilekçesinde ek kart sahibinin ad-soyadı ve imzası bulunmalıdır.  

·         Şirket kartı harcamalarına ait İtiraz Formunda/Dilekçesinde kart sahibi adı-soyadı ve imzası bulunmalıdır (şirket yetkilisinin imzası geçerli değildir).

Bankamıza ilettiğiniz itirazınızın takibini şu yollarla yapabilirsiniz:

1.     İtiraz talebiniz bankamıza ulaştıktan sonra 3 iş günü içinde tarafınıza SMS ile bilgilendirme yapılmaktadır. 3 iş günü içinde tarafınıza bilgilendirme SMS’i gönderilmediyse lütfen İtiraz Formunu/Dilekçenizi bankamıza tekrar iletiniz ve Alo Garanti 444 0 333’ten dilekçenizin ulaşıp ulaşmadığını sorgulayınız.

2.     İtirazınız işleme alındığında SMS, posta ve varsa e-mail ile tarafınıza ayrıca bilgilendirme yapılacaktır.

3.     İtiraz talebiniz bankamıza ulaştıktan sonra ortalama 15 gün içinde tarafınıza itirazınızla ilgili bilgi verilecektir.  

4.     İtirazınız sonuçlandığında tarafınıza SMS, posta ve varsa e-mail ile bilgilendirme yapılacaktır. Karşı bankanın veya işyerinin belge sunma hakkı bulunduğundan ve belgelerin de incelenerek sürecin devam ettirilmesi gerekebileceğinden, sonuçlanma süresi, uluslararası kart kuruluşlarının kurallarına göre 60 ile 180 güne kadar çıkabilmektedir.